29829 afisari
Sfaturi pentru o memorie bună
publicat in data de 31-01-2009

      Pentru o memorie bună, evitaţi alcoolul, controlaţi-vă glicemia şi colesterolul şi consumaţi mai des alimente care pot creşte performanţele creierului. Creierul controlează tot ce se întâmplă în organismul vostru, aşa că trebuie să aveţi grijă de el cu tot ce vă stă la îndemână: dietă, suplimente, analize care verifică starea vaselor de sânge.

Controlaţi-vă glicemia şi colesterolul!
    Nu consumaţi prea mult alcool şi verificaţi-vă periodic glicemia şi colesterolul. Creierul se reface greu dacă îl supuneţi exceselor de alcool, tutun, aditivi.
Pentru că este format din celule foarte fragile, care pot fi uşor distruse de radicalii liberi, trebuie să fiţi atenţi. Dacă un neuron moare, este mort pentru totdeauna! Nimic nu îl poate aduce înapoi , avertizează Joshua Miller, profesor la Centrul Medical din cadrul Universităţii California.

Atenţie la cheagurile de sânge!
    Specialiştii spun că puteţi să vă protejaţi sau, din contră, să îl predispuneţi formării cheagurilor. Mai mult decât orice altă parte din corp, creierul este dependent, la fiecare minut, de nutrienţii pe care îi furnizaţi.
 Dieta recomandată pentru problemele cardio-vasculare este benefică şi pentru creier. ”Creierul şi inima au multe lucruri în comun. Dacă arterele sunt pline de cheaguri de colesterol, oxigenul nu poate ajunge la creier. În consecinţă, veţi gândi greoi şi riscaţi să vă accentuaţi pierderile de memorie”.
Când se referă la afectarea memoriei, Miller spune că problema este serioasă. A uita unde ţi-ai pus cheile sau ce glumă i-ai spus ieri colegului tău la serviciu sunt chestiuni minore , afirmă expertul, sugerând că pot apărea afecţiuni grave, precum demenţa. Când apar boli de inimă, tensiunea arterială este ridicată, diabetul scapă de sub control şi, astfel, suferă vasele de sânge din creier, apare boala Alzheimer.

Alimente care cresc performanţele creierului
    Printre alimentele care cresc performanţele creierului se află peştele, spanacul, uleiul de măsline, usturoiul şi sucul de struguri. Alimentaţia potrivită este o solutie mult mai bună pentru a-ţi menţine creierul în formă. Există alimente foarte importante care protejează celulele delicate ale creierului şi vasele de sânge de ravagiile care apar odată cu înaintarea în vârstă.
    Mâncaţi săptămânal peşte. Somonul, sardinele, heringul, codul, tonul sunt peşti bogaţi în acizi graşi Omega 3, cu rol în protecţia celulelor neuronale. Un nivel ridicat de Omega 3 în sânge creşte nivelul de serotonină, substanţa chimică ce ajută la creşterea bunei dispoziţii.
    Este recomandat să consumaţi peşte de cel puţin trei ori pe săptămână, dar acesta trebuie preparat la grătar sau la cuptor, deoarece prăjindu-l ardeţi toţi nutrienţii pe care îi conţine.
    Spanacul încetineşte deteriorarea creierului. Cercetătorii spun că spanacul s-a dovedit a fi plin de antioxidanţi şi ajută la încetinirea deficitelor cognitive şi problemelor legate de vârstă la nivelul sistemului nervos central.
    Afinele ajută coordonarea şi echilibrul. Afinele coapte mustesc de antioxidanţi care ţin departe radicalii liberi (responsabili de boli grave precum cancerul). O dietă bogată în afine îmbunătăţeşte memoria şi aptitudinile motorii, inversând modificările produse de trecerea timpului în coordonare şi echilibru.
    Cereale integrale şi orez brun, surse de vitamine. Una dintre cele mai inspirate decizii pe care aţi putea-o lua ar fi să începeţi să mâncaţi orez brun. Este plin de vitamine şi magneziu, care se pare că este important pentru sistemul  cognitiv. Cerealele integrale conţin vitamina B6.
    Usturoiul crud este plin de antioxidanţi. Cum puteţi lupta cel mai bine împotriva procesului îmbătrânirii dacă nu mâncând usturoi, cunoscut pentru conţinutul său bogat în antioxidanţi? În plus, mai are şi o serie de elemente care înlătură răceala şi diversele infecţii. Cel mai bun este usturoiul crud, zdrobit. Cu toate că nu este la fel de valoros , şi usturoiul din mâncare ajută sistemul cardiovascular.

Beţi lapte cu cacao şi suc de struguri.
    O cană de lapte cu cacao cald aduce beneficii creierului, în timp ce cantităţile moderate de vin roşu cresc longevitatea. Însă, alcoolul încetineşte capacitatea creierului de a funcţiona bine, aşa că sucul preparat din struguri este o alegere mult mai înţeleaptă decât vinul. Studii recente realizate în SUA arată că sucul de struguri îmbunătăţeşte memoria pe termen scurt şi capacităţile motorii, datorită nivelului ridicat de antioxidanţi pe care-l conţine.
 Antioxidanţii din două linguriţe de pudră de cacao sunt de două ori mai puternici decât vinul roşu, de aproape trei ori mai buni decât ceaiul verde şi de aproape cinci ori mai puternici decât antioxidanţii din ceaiul negru. Laptele cu cacao conţine antioxidanţi care  ajută neuronii să facă faţă mai bine stresului oxidativ, apărându-ne de boli precum Alzheimer.
  Se recomandă să nu ocoleşti uleiul de măsline. Acesta conţine un antioxidant foarte puternic numit polifenol. Numeroase studii au demonstrat că uleiul de măsline scade presiunea sângelui şi colesterolul. Cea mai bună alegere: uleiul extravirgin.

 

RECOMANDĂRI:

8-10 porţii de fructe pe săptămână
2- 3  porţii de iaurt fără grăsimi
2- 3  porţii de proteine luate din carne, peşte sau din surse vegetale
7- 8  porţii de cereale integrale
Astfel, este redus numărul de calorii şi cresc şansele de a ţine tensiunea arterială în limite normale.
Completaţi această dietă cu antioxidanţi, acizi omega 3 şi suplimente de vitamina C şi D, substanţe extrem de protectoare pentru creier.



Te-ar mai putea interesa:


Comenteaza
Campurile marcate cu * sunt obligatorii
Nume*:
Email:
Comentariu*:
Cod de verificare:
Introduceti codul de mai sus:
 
Revista lunii. Descarca format PDF 8 martie - 8 aprilie Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  2 anul 5
Revista lunii. Descarca format PDF.22 ianuarie -22 februarie Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  1 anul 5
.
Revista lunii. Descarca format PDF. 17 decembrie -17 ianuarie Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  12 anul 4
Revista lunii. Descarca format PDF. 17 noiembrie-17 decembrie Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  11 anul 4
.
Revista lunii octombrie - descarca format PDF Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  10 anul 4
Revista lunii septembrie descarca format PDF Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  9 anul 4
----
Revista lunii iunie- descarca format PDF Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  6 anul 4
----
Revista lunii mai- descarca format PDF Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  5 anul 4
Revista lunii aprilie - format PDF Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  4 anul 4
Revista lunii martie format PDF Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  3 anul 4
Vezi varianta electronica a revistei Revista Carolina - Coperta - Numarul  1 anul 4 Revista lunii decembrie- forat PDF

http://www.tvoltenia.ro/