trimite pe e-mail | tipareste articol | comentarii |
Goth era la inceput un curent muzical, care a apărut la sfârșitul anilor 70, ca derivat al genului post-punk. Față de alte subculturi, gothic-ul a rezistat mult mai mult și a continuat să se diversifice, transformîndu-se, în mare parte, în modă.
Elementele vestimentare în stilul goth variază, predominante fiind însă stiluri deathrock si punk, vestimentația victoriană și renascentistă. Culoarea cel mai des utilizată de aceștia e negru, atât în haine, cât și în machiaj. În moda goth, bărbații se machiază adesea, exemplele cele mai cunoscute fiind Robert Smith de la The Cure, Andrew Eldrich de la Sisters of Mercy, Anna Varney, adepții goth urmându-le exemplul. Paloarea feței este pusă de gothici la loc de cinste, aceștia pictându-și chipurile în alb și folosind lentile de contact de culoare albă, cu iris de pisică. Rujul folosit de aceștia este negru, unghiile la fel, ochii sunt conturați tot cu această culoare, iar sprâncenele sunt pensate foarte subțire și chiar lipsesc, de multe ori, fiind desenate cu creionul sau tatuate.
O altă categorie a gotherilor adoptă moda fethis: costumele din piele, latex, cauciuc, corsete din catifea. Aici le putem aminti pe Madeleine le Roy și Dita von Teese.
Fețele lor sunt decorate de piercinguri dar asta nu mai este doar o caracteristică a gotherilor, în ultima perioadă din ce în ce mai mulți tineri fiind adepții body-modification.
Părul are de obicei culoarea negru-abanos, dar și roșu intens, violet, sau șuvițe roz, mov, verzi, în nuanțe puternice. Coafurile pot fi multiple, de la clasic, la dread-uri.
Gotherii au și designeri celebri, cum ar fi Alexander McQueen și John Galliano, numiți în presă creatorii HauteGoth. Cei care se îmbracă goth sunt confundați adesea cu adepții emo, aceștia fiind revoltați de asemănare, considerând subcultura emo defăimătoare, ridicolă și superficială.
Trebuie menționat că, dacă vrei să fii un gother adevărat ai nevoie de mulți bani pentru că hainele de acest gen se găsesc numai în magazine de profil, la prețuri piperate.
În Romînia, curentul este slab dezvoltat, poate din cauza mentalițății sau a lipsei de pe piață a produselor subgenului.